B2B engagement platform verovert Europa

De merkbetrokkenheid verhogen bij een professionele doelgroep? Voor Rockfon ontwikkelden we daartoe een flexibel online engagement platform. Na de succesvolle lancering in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Ierland rolden we het al uit in Polen, Duitsland en Spanje. Telkens in een aangepaste versie per land. En op korte termijn in nog meer Europese landen.

  • Online engagement platform voor installateurs
  • Uitgerold in verschillende Europese landen
  • Aangepaste versie per land
  • Flexibel en makkelijk beheerbaar

De uitdaging

Geëngageerde installateurs zijn voor Rockfon een absolute must. Het zijn trouwe gebruikers en waardevolle ambassadeurs die een positieve impact hebben op het succes van het merk. Daarom wil Rockfon de merkbetrokkenheid en het engagement zo hoog mogelijk houden.

De oplossing

Een online engagement platform is de ideale tool om het engagement bij een b2b-doelgroep te verhogen. Nadat we met enkele strategische workshops de noden van de installateurs in kaart hadden gebracht, ontwikkelden we een slim platform, op maat van de Rockfon-installateur.

De meerwaarde van een engagement platform

Installateurs hebben vandaag op het engagement platform toegang tot talloze tools (relevante content, handige tips&tricks, opleidingen, …) en kunnen door acties te ondernemen (facturen opladen, realisaties doorsturen, enquêtes invullen, deelnemen aan quizzen en wedstrijden,…) volcanoes (punten) verdienen. Met die punten kunnen ze producten aankopen in de webshop of goede doelen ondersteunen. Hoe meer punten, hoe groter hun engagement en hoe mooier de beloning!

Elke installateur krijgt bovendien de mogelijkheid om op het platform een eigen bedrijfspagina te creëren om zijn online visibiliteit nog te verhogen.

Een flexibele formule, aangepast aan de noden van elk land

Na de succesvolle lancering in Frankrijk (onder de naam Superpro), introduceerden we het online engagement platform mits enkele marktspecifieke aanpassingen ook al in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Daar heet het MyRockfon.

Met MyRockfon als basis bouwden we vervolgens nieuwe versies voor Polen, Duitsland en Spanje. Het principe bleef telkens hetzelfde, maar afhankelijk van de maturiteit van de markt, het marktaandeel van Rockfon, het type klanten enz. kon de invulling lichtjes afwijken. Denk hierbij aan een andere registratieprocedure voor de installateurs om lid te worden of specifieke regels om punten te sparen en te spenderen in de webshop.

En daar blijft het niet bij. Op korte termijn zal MyRockfon installateurs in nog meer Europese landen sterker engageren. Wordt dus vervolgd.

Wat we deden

Strategie workshops
Application audits

Met welke technologieën

Hoe kunnen we je helpen?

Benieuwd hoe mobile apps, in welke vorm dan ook, de werking van jouw organisatie of bedrijf kunnen optimaliseren? Wil je meer toelichting bij een van onze services, cases of technologieën? Heb je een andere vraag?

Contacteer ons.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.