Customer engagement platform voor installateurs
Om de band met zijn installateurs te versterken, hen te belonen voor hun trouw én leads te genereren, organiseert ABB-Vynckier al jaren loyalty acties. Offline. Naar aanleiding van zijn 100-jarig bestaan ontwikkelden we een online engagement platform. Een digitale oplossing die flexibel kan worden aangepast aan het thema en opzet van elke actie, én meer.
De uitdaging
ABB-Vynckier, verdeler van elektrisch installatiemateriaal, wilde zijn traditionele getrouwheidsactie – de jaarlijkse colli actie – een nieuw elan geven. De organisatie, de invulling, de communicatie naar de deelnemende installateurs en groothandelaars… Het moest allemaal efficiënter en flexibeler. Een digitale oplossing lag voor de hand.
Onze aanpak
Het principe van de getrouwheidsactie is altijd: installateurs kopen producten van ABB-Vynckier in de groothandel, sparen punten op vertoon van hun aankoopbewijzen en ruilen die in voor prijzen. Na een brainstormsessie met de klant en een functionele en technische analyse hadden we meteen een goed idee hoe het nieuwe online engagement platform er moest uitzien. Bij de ontwikkeling stond het comfort van de gebruiker maximaal centraal: inloggen, punten raadplegen, facturen opladen, prijzen bestellen,… Het mocht allemaal geen moeite kosten. Check!
Wat was het resultaat?
Het online engagement platform is een sterk staaltje van UX design. Installateurs hebben met een login eenvoudig en 24/7 toegang tot een persoonlijke pagina. Daar vinden ze hun puntensaldo en alle info over de actie. Het saldo wordt bij het opladen van de facturen automatisch aangepast. Zelf hoeven ze niks te doen… behalve dan punten inruilen voor prijzen in de actieshop. Een geïntegreerde e-mailflow verzorgt na elke bestelling de communicatie met de installateur.
Om de doelgroepen op de hoogte te brengen van de actie en de werking van het online platform uit te leggen, voorzien we bij de lancering van elke actie bovendien de nodige launch marketing tools. Via brieven, folders, displays in de groothandel, online marketing en advertenties in vaktijdschriften is iedereen snel mee én overtuigd om deel te nemen.

